Датум објављивања: 17.05.2015 4:41 PM
Analizirajući okolnosti koje su dovele do potapanja, inspektori su zaključili da je osnovni uzrok prekjučerašnje nesreće loša procena drugog kapetana na teretnom brodu „Atos“, kapetana unutrašnje plovidbe, koji je odlučio da okrene motorni teretnjak „Atos“, u čijem je sastavu bilo plovilo „Getan“, vezano uz desni bok, na mestu koje nije predviđeno za okretanje, pa je zbog toga pao desnim bokom na srednji stub mosta.
Sergiu, kako se navodi, nije preduzeo sve mere opreza koje zahteva opšta obaveza primene dužne pažnje i plovidbene prakse da bi se izbeglo ugrožavanje ljudskih života i oštećenje plovila, shodno odredbama člana 48 Zakona o plovidbi i lukama na unutrašnjim vodama.
Time je prouzrokovao veliku materijalnu štetu, jer je zbog udarca u stub došlo do oštećenja broda „Getan“ koji se sa 1.100 tona kukuruza potopio u reci Dunav, van plovnog puta.
Brod „Atos“ sa rumunskom zastavom potonuo je u sredu na Dunavu u mestu Bogojevu, nakon što je udario u desni stub drumskog mosta. U incidentu nije bilo povređenih.
Inspekcija za bezbednost plovidbe pri Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture utvrdila je da je na 1.367. kilometru Dunava teretni brod „Getan“ koga je „Atos“ nosio u svom sastavu na desnom boku, udario oko 7 časova u desni stub mosta prilikom ulaska u zvanični otvor mosta u nizvodnoj plovidbi.
Kako se navodi u izveštaju Inspekcije, na brodu je od udarca nastalo oštećenje brodske oplate, zbog čega je voda počela da nadire.
Zapovednik je pokušao da nasukivanjem oštećenog broda spreči potapanje, međutim, oko 9,45 časova ovaj teretni brod natovaren kukuruzom, potonuo je na sprudu ka desnoj obali.
Brodske havarije koje nisu za toleranciju.